(+98-41) 33286081
(+98-41) 33286082-3

هزینه ساخت و ساز در طرح‌های جدید متری 300 هزار تومان ارزان شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هزینه ساخت و ساز بر اساس طرح‌های جدید نسبت به سال گذشته در هر متر مربع ۳۰۰ هزار تومان کمتر شده است.

به گزارش ایسنا، هوشنگ عشایری در حاشیه بازدید از غرفه شهرداری تبریز در نخستین نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری در تهران با بیان این مطلب گفت: انتظار داریم مسئولان شهری و استانی به ویژه شهرداری تبریز موضوع بازآفرینی را باتوجه به پتانسیل‌های بالایی که در این استان وجود دارد، با جدیت تمام پیگیری کنند.

وی با اشاره به این‌که برای تحقق کامل برنامه بازآفرینی شهر باید دولت، شهرداری، بخش خصوصی و مردم در کنار یکدیگر قرار گیرند، تاکید کرد: به عنوان دولت باید تلاش کنیم با تحقق وعده‌هایی که در گذشته داده شده اعتمادسازی لازم برای حضور بخش خصوصی در موضوع بازآفرینی شهری را فراهم کنیم.

عشایری هزینه ساخت و ساز را بر اساس طرح‌های جدید نسبت به سال گذشته در هر متر مربع ۳۰۰ هزار تومان کمتر دانست و گفت: در شرایط جدید می توان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد ولی ابتدا باید دولت اعتماد فعالان حوزه مسکن را فراهم سازد تا پروژه ها به سرعت اجرا شود.

وی با بیان این‌که حضور مردم در کنار بخش خصوصی و دولت اجرا شدن سریع پروژه‌ها را تضمین می‌کند، عنوان کرد: شهرداری‌ها یا دولت باید اعتماد لازم در مردم برای مشارکت و همکاری در موضوع احیای بافت ناکارآمد شهری را فراهم کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش، فلسفه وجودی نمایشگاه را بهره‌مندی تمام شرکت کنندگان از تجربیات و اقدامات یکدیگر دانست و خاطرنشان کرد: همکاری رسانه‌ها، کارشناسان حوزه مسکن و شهرسازی و استارت آپ‌ها در کنار یکدیگر می‌تواند باعث تقویت برنامه‌ها شود

مطالب مرتبط

نظرات کاربران 0